dijous, 30 de setembre del 2010

Balanç

Ja he sobrepassat les 2000 “mirades”, és hora de fer balanç del bloc. L’objectiu inicial era “anar mostrant, de tant en tant, algunes de les fotografies que faig o mostrar fotos que m’hagin impactat d’altres autors”, crec que aquest objectiu s’ha complit de sobres.


Però m’he adonat d’altres efectes col•laterals, com dic jo, del que és mantenir un bloc, com ara el practicar el català, he hagut de manejar el diccionari i mirar de no fer faltes, encara que potser me n’hagi passat alguna, és a dir és com un reciclatge de català. També el bloc m’ha obligat a esforçar-me per seleccionar d'entre moltes fotografies, trobar les més adients per publicar i després, si era necessari, editar-les, això m’ha fet reflexionar molt més sobre el meu treball. Per penjar fotos d’altres autors he hagut de llegir més llibres de fotografia i fer més recerques per Internet, per la qual cosa, he aprofundit un poc més en els meus coneixements de la història de la fotografia, cosa que m’ha agradat.

Emperò, una cosa que no he aconseguit és que hi hagi una comunicació bidireccional, és a dir, que hi hagi més comunicació entre els que entrau al bloc i jo, que hi hagi més comentaris, que doneu més opinions, positives o negatives, és igual, que me faceu suggeriments, etc, però que n’hi hagi, que crec que també és un dels objectius de tot bloc, això fa que el bloc sigui més dinàmic i entrin més ganes de mantenir-lo, se que algunes vegades fa peresa escriure, però això és el que anima a un a seguir, a tenir una motivació per quan has penjat una entrada, seguir pensant amb la pròxima.

L’èxit d’un bloc es mesura, entre altres coses, pel nombre de visitants, però també pel nombre de seguidors i de comentaris, així que vos anim a posar comentaris, a fer-vos seguidors del bloc, en definitiva, a animar-me a seguir, que jo vegi que no estic tot sol, que hi trobi un sentit a mantenir-lo.

Moltes gràcies a totes i tots que sé que me seguiu, això anima!!!! Ah, hi passau la direcció a tots els vostres contactes!!!

Avui vos deix amb dues panoràmiques de Frankfurt.



5 comentaris:

massay ha dit...

no puc fer més que suscriure i reafirmar el teu escrit,és importantísim per la vida dels blogs i dels bloggers que hi hagui un feedback,més que res per motivar als autors.
i més si com a exemple mos fots aquestes fotarres

miquel no amollis,tens un molt bon blog.

massay ha dit...

per cert,sa primera foto és boníssima.

Arnau Amengual "Moreno" ha dit...

bon vespre Miquel, opin el mateix que l'amic Massay!! No amollis ni deixis de fer-mostrar aquestes fotos...

PD.: també trob que la primera es mooolt bona...
Salut Miquel i fins aviat!!

Miquel ha dit...

Moltes gràcies pel suport, uns bons "bloggers" i fotògrafs com voltros ho enteneu. Seguirem !!!!

Anònim ha dit...

M'agrada molt la reflexió que fas. Encara que no sempre escrigui tenc la costum de "xafardejar" pel teu blog i els dels teus enllaços. Avui mateix mirant les fotos de Rosana he reconegut uns dels músics ja que és el professor d'en Tomeu
Cati.